Smågrupper

”Där två eller tre är samlade i mitt namn är jag mitt ibland dem.” – Jesus

För att växa som kristen behöver man andra människor i sin närhet. Därför satsar Equmeniakyrkan Vårgårda på smågrupper där du kan vara med. Det finns drygt tio smågrupper i församlingen, men vi har plats för många fler grupper och i flera grupper finns det även plats för fler personer.

Smågrupperna ser lite olika ut, en del är rena bönegrupper där man träffas och ber för varandra, några är mer samtalsgrupper där man pratar om olika ämnen, någon annan är bibelstudiegrupper där man studerar bibeln tillsammans. Någon grupp träffas varje vecka, någon annan med lite längre intervaller. Några grupper har folk i samma åldrar, vissa är mer spridda i åldrar. Det viktiga är inte formen på gruppen, utan att man finns med i en.

Vill du veta mer? Kontakta John Eidering.